رئیس انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت: ۹۸ درصد ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها به اقتصاد کشور برگشته است.

 




به گزارش اقتصادرسا؛ رئیس انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت: از سال ۱۳۹۷ تا به حال در مجموع با توجه به دستور بانک مرکزی بالای ۹۸ ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها به اقتصاد کشور برگشته است.

احمد مهدوی ابهری  افزود: در حال حاضر پتروشیمی‌هایی که صادرات دارند ارز خود را برگردانده‌اند،‌ البته ممکن است یک پتروشیمی ارز خود را به بانک عامل داده باشد که برای بازپرداخت فاینانس و بدهی خارجی اش رفع تعهد کرده و بدهد، اما رفع تعهد نشده است، ولی بدهکار نیست و در مجموع اگر همه صنایع صادرات محور مانند پتروشیمی عمل کنند، وضع بازار ارز بهتر می‌شود.

رئیس انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت: یکی از مشکلات صنعت پتروشیمی این است که متناسب قیمت نفت در دنیا تغییر پیدا می‌کند، ما متاسفانه با تحریم مواجه هستیم، ممکن است قراردادی منعقد شود و قیمت کالاها افزایش پیدا کند یا قیمت فروش نفت کاهش پیدا کنند و ارزش صادرات پتروشیمی نیز کم شود و این پتروشیمی‌ها مقصر نیستند.

احمد مهدوی ابهری گفت: هنوز آمار دی ماه نیامده، اما تا زمانی که آمار داریم، یعنی قبل از دی ماه ۷ و نیم میلیارد دلار ارزآوری انجام شده است، البته پیش‌بینی شده بود که تا آخر سال ۱۳ و نیم میلیارد دلار ارزآوری از پتروشیمی‌ها داشته باشیم، اما چون قیمت‌ نفت در بازار جهانی افت کرده، احتمالاً با توجه به افت قیمت‌ها و نیز میزان ارز خود مصرفی پتروشیمی‌ها، تا پایان در مجموع ۱۲ میلیارد دلار سال ارزآوری از صنعت پتروشیمی داشته باشیم.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top