دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، ادعای توقف حرکت کشتی‌های تجاری از مبادی منطقه‌ای به مقصد ایران را تکذیب کرد.



به گزارش اقتصادرسا؛ در پی انتشار نامه‌ای منتسب به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر درباره توقف حرکت شناورها از بنادر «جبل‌علی» و سایر هاب‌های منطقه‌ای به مقصد ایران، مسعود پل‌مه این موضوع را رد کرد.
وی در این نامه اعلام کرد: «بر اساس اطلاعات کاملاً موثق، تردد شناورهای تجاری از کلیه مبادی وارداتی به سمت بندرهای جمهوری اسلامی ایران جریان داشته و هیچ‌گونه مشکلی در صادرات و واردات کالا وجود ندارد.»
دبیرکل انجمن کشتیرانی در ادامه با اشاره به اوضاع فعلی بندرهای جنوبی کشور افزود: هم اکنون بندر شهید رجایی به علت کندی فرآیندهای ترخیص، با انباشت کانتینر مواجه شده و ضرورت دارد تمهیدات لازم برای تسریع در خروج کالاها از بندرها در دستور کار قرار گیرد.
پل‌مه همچنین تأخیر در پهلو دهی کشتی‌های کانتینر بر را از دیگر چالش‌های موجود عنوان و ابراز امیدواری کرد مسئولان ذی‌ربط تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.